Olemme suunnitelleet ja toteuttaneet sovelluksemme jatkuvassa yhteistyössä pitkäaikaisten asiakkaidemme kanssa.
Palvelumme on todettu erinomaisen hyvin tarkoitukseensa soveltuvaksi.
Kokeile Sinäkin sitä omassa käytössäsi ja totea se itse!
Tässä videossa esittelemme kolme erilaista tapaa lisätä havainto työturvallisuuspalveluun. Havainto voi olla esimerkiksi turvallisuushavainto, mutta myös mitä tahansa muutakin tilanteen mukaan.
Havainto voidaan lisätä joko selainkäyttöisen pilvipalvelun kautta tai mobiilisovelluksella. Mobiilisovelluksella käyttäjä voi lisätä havainnon kohdistamalla sen itse haluamillaan kohdistustiedoilla tai käyttämällä kuvallista pikahavaintotoimintoa.
Pikahavainto kohdistaa havainnon automaattisesti muun muassa paikkatiedon ja käyttäjäprofiilin ominaisuuksien mukaan. Käytännössä havainto lisätään ottamalla kuva tai useampi ja lähettämällä havainto pilvipalveluun.
Auditoinnit ja tarkistuslistat -palvelu on suunniteltu ja toteutettu alusta lähtien mahdollisimman mobiiliystävälliseksi.
Palvelun avulla voidaan tehdä kaikienlaisia auditointeja ja tarkistuksia asiakkaan omien tarpeiden ja käytäntöjen mukaan. Erilaisten ”pohjien” määrää, laatua ja toimintoja ei ole mitenkään rajoitettu. Tuloksia voidaan kerätä erilaisilla asteikoilla ja tavoilla tilannekohtaisesti. Sovelluskohteita muun muassa LEAN 5S/6S, Elmeri+, TR, SafetyWalk…
Palvelu tarjoaa auditoinnin tekijällä välittömän palautteen indeksinä ja auditointiraporttina sekä vertailun edelliseen vastaavaan auditointiin. Lisäksi palvelussa on lukuisia trendi-, tendenssi- ja koosteraportteja eri tarpeisiin.
Työturvallisuuspalvelun tuottamalla informaatiolla on ratkaiseva merkitys turvallisuusjohtamisen suunnittelussa ja resurssien kohdistamisessa oikeisiin paikkoihin.
Palvelumme tuottaa monenlaisia koosteita, trendiraportteja ja palvelukohtaisia raportteja kertomaan kokonaistilanteesta ja yksittäisten palveluosioiden tilanteesta.
Mittaristot ja raportit sisältävät muun muassa tapaturmataajuudet (TRIF, LTA1, LTA4), Turvallisuuspyramidin, Tapaturmataulukot ja -tilastot, tapaturmakustannukset, erilaisten havaintojen määrät, tilan ja sulkuprosentit, aktiivisuusmittaristot ja paljon paljon muuta. Raportteja voidaan tuottaa halutuin rajauksin.
Koskisen Konserni ja Atlantis ovat tehneet yhteistyötä yli 20 vuotta. Olemme olleet Atlantiksen HSEQ palvelun käyttäjä siitä lähtien kun yhteystyössä palvelua aloimme kehittämään yli 15 vuotta sitten.
Yhteistyö on sujunut hyvin. Asiakasta on kuunneltu, toiveet on otettu huomioon ja yhdessä olemmekin kehittäneet monta osiota. Joskus uusissa toiminnoissa on ollut joitakin korjaustarpeita, mutta korjaukset ovat tulleet nopeasti.
Atlantiksen HSEQ palvelu vastaa hyvin tarpeitamme ja on erinomaisesti mukautunut prosesseihimme ja niiden muutoksiin vuosien aikana. Lisätoiveet on toteutettu joustavasti. Tämä on myös hyvä tapa ja pohja dokumentoida tehtyjä toimenpiteitä.
Aikanaan hankintaa tehdessämme ei juurikaan ollut vastaavia tuotteita markkinoilla. Lisäksi olemme tehneet Atlantiksen kanssa vuosien aikana tiivistä IT-yhteistyötä muillakin osa-aluilla kuin HSEQissä.
MetsäWood on ollut Atlantiksen HSEQ palvelun käyttäjänä jo yli 10 vuoden ajan. Hankintapäätöstä tehdessämme tutustuimme markkinoilla oleviin palveluihin ja totesimme Atlantiksen Työturvallisuuspalvelun olevan meille kokonaisuutena parhaiten soveltuva.
Atlantiksen edustajat tuntevat tuotteensa todella hyvin ja osaavat heti kertoa, mihin pystytään ja miten. Tuki todellakin toimii ja yhteydenottopyyntöihin vastataan lähes aina saman päivän aikana. Kehitysajatuksiin suhtaudutaan positiivisesti ja henkilöt tuntevat hyvin sekä palvelun että asian ylipäätään.
Eniten olemme hyödyntäneet Sosiaali- ja terveysministeriön mallin mukaan toimivaa Riskien arviointia ja nyt uudehkona palveluosiona käytössämme on Auditoinnit. Auditointityökalua käytämme TR mittausten tekemiseen ja jatkossa myös Prosessiturvallisuuden ja 5S auditointien suorittamiseen.
Atlantiksen palvelu on laaja joustava kokonaisuus, josta jokainen asiakas voi koostaa itselleen tarvittavan kokoonpanon omien tarpeidensa mukaan.
Suosittelen Atlantiksen HSEQ palvelua kaikille sellaista tarvitseville
Olemme käyttäneet Komasilla Atlantiksen HSEQ työturvallisuuspalvelua vuodesta 2016 lähtien. Järjestelmä on mukautunut tarpeisiimme ja prosesseihimme erittäin hyvin. Hankintapäätöstä tehdessämme tutustuimme useaan markkinoilla oleviin palveluihin ja totesimme Atlantiksen meille parhaiten soveltuvaksi.
Atlantiksen HSEQ palvelun toimivuus on hyvä ja palvelu helppokäyttöinen, käyttäjien koulutus on helppoa. Järjestelmästä saadaan sellaiset raportit ulos, joita tarvitaankin. Lisäksi tapaturmailmoituksissa suora linkki vakuutusyhtiöön – ei enää käsin kirjoitettuja paperilomakkeita.
Pidän toiminnan sujuvuutta ja Atlantiksen asiantuntevuutta erittäin hyvinä. Järjestelmän käyttöönotto ja siihen liittyvät kehitystoimet on tehty mielestäni kumppaneina, ei niinkään asiakas-toimittaja-työnä. Ongelmiin on reagoitu nopeasti, vähintäänkin sillä tasolla, että tutkitaan, mitä on tehtävissä. Ja yleensä vielä ratkaisukin on toteutunut nopealla aikataululla, usein jopa saman päivän aikana, jos kyse pienemmästä viilauksesta.
Atlantiksen HSEQ palvelun hinta/laatusuhde on mielestäni parempi kun kilpailijoilla, koska se ei perustu käyttäjäkohtaisiin maksuihin. Toki muutaman käyttäjän yritys voi tämän kokea kalliina, mutta meidän +300 käyttäjää tulisi käyttäjäkohtaisina lisensseinä muilla järjestelmillä vastaavasti liian kalliiksi. Lisäksi kaikkea ei pakko ole ottaa käyttöön, modulikohtainen hinnoittelu on järkevää.
Suosittelen erittäin lämpimästi Atlantiksen HSEQ palvelua muille – ja olenkin jo suositellut.